neděle 25. března 2012

Bublák Heba Filter


Nedá se říct, že by to byla úplná novinka. Heba filter, neboli "Bublák", zajímavá vychytávka, je u nás k dostání již několik let. Přesto ji spousta lidí nezná. Podívejte se na ni blíž.
Heba filter - krabička
Originální balení

O co jde?
Heba filter obsah balení
Obsah balení
Účelem téhle malé věcičky je rozptýlit kouřové bubliny ve vodě na menší bublinky. Je to vlastně jen jednoduché sítko, které se nasadí na konec těla dýmky a spolu s ním ponoří do vody. Na stránkách prodejců se většinou dočteme, že účel je především účinnější zchlazení kouře, někteří se potom pouští na tenčí led a spekulují o zlepšení chuti a filtraci škodlivých látek. Podle mě je největším přínosem změna charakteru bublání (místo typického klokotání dýmka spíše šumí), který způsobuje, že potáhnout je znatelně jednodušší. Zásadní změnu chuti jsem nevypozoroval a o vlivu na škodlivost si nedovolím spekulovat.

Heba filter na dýmce
Bubláky na rouře
Praxe
Když otevřeme krabičku, zjistíme, že se v ní bubláky nacházejí dva. Jeden menší a jeden větší. Pokud máme vázu s větším průměrem hrdla, můžeme menší umístit do většího, používat je naráz a zkusit tak docílit ještě lepšího "rozmělnění" bublin. Při použití menší vázy se musíme spokojit s menším sítkem. Oceňuji, že výrobce přemýšlel a uvědomil si, že ne do všech váz by se širší váleček vešel. 
  Pokud je konec těla dýmky opatřen "maticí" (především dýmky značky Top Mark), nejde na něj bublák nasadit. V takovém případě není nic jedoduššího než horní část paprsčitě naříznout.
Ačkoliv u některých dýmek můžeme s bublákem narazit na dno a jinde zas trochu nešikovně vyčuhuje nad hladinu, považuji ho za dobře vymyšlený a univerzálně použitelný.

Videa ukazují provoz malé dýmky bez bubláku a s ním.


Cena a kde koupit
Cena je v současné době asi 30 - 40 korun. Koupit se dá na spoustě míst např:

Verdikt
Bublák je šikovná věc, která moc nestojí. Zlepšení tahu dýmky určitě každý pozná a možná že někdo pozná i další efekty uváděné prodejci, což se ovšem mně nepodařilo.



3 komentáře:

  1. Vřele NEdoporučuju. Na popud toho článku jsem si jej pořídil. Už po rozbalení plastový smrad jako chrochro. Tak jsem to nechal pár dní na vzduchu "vyluftovat". Zlepšení žádné. Tak jsem to zkusil. Kouř mě škrábal v krku až jsem si říkal, co dělám špatně?! Sítko jsem vytáhnul a rázem byla chuť jak má být.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za info. Prošlo mi rukama (vázou) asi 10 těchhle věciček a u žádné jsem na takový problém nenarazil. Nebylo ani třeba je nechávat delší dobu vyvětrat. Možná by pomohlo nechat odležet ve vodě, ale spíš to bude prostě problém materiálu. Teď je jen otázka, jestli se výrobci jen nepovedla jedna dávka, nebo prostě šel s kvalitou dolů.

      Vymazat
  2. Ahoj, pouzil jsem techto bublaku uz mnoho, ale to nejzasadnejsi PLUS!! proc jej pouzivam je VELKE snizeni"hluku". At uz kvuli tv, povidani, pripadne kdyz manzelka ma mraky telefonatu atd., proste super. Cena je skvela, protoze se clovek nevyhne po vymeny. Zadnou pachut nebo neco podobneho jsem nikdy nezaznamenal. Marty

    OdpovědětVymazat